UVOD
Leta 1974 se je zbrala manjša skupina navdušencev, ki so raziskovali, kako s pomočjo najnovejših tehnoloških rešitev izboljšati natančnost streljanja na hitro premikajoče se tarče. Gre za vrsto streljanja, ki jo po navadi poznamo pri lovu na pogonih, oz. dinamično streljanje na premikajoče se tarče. Ker so povprečni lovci uporabljali strelne daljnoglede s povečavo 6×42, je bila največja težava, da ni bilo dovolj praktično zaradi zelo omejenega vidnega polja. Ena izmed takrat obstoječih rešitev je bila uporaba železnih merkov, ampak se niso obnesli zaradi težave usklajevanja fokusa na vseh treh točkah (tarča/divjad – prednji merek – zadnji merek ). Ta težava je velikokrat botrovala temu, da je strelec zgrešil tarčo zaradi nenatančnosti, ali pa je preprosto vzelo preveč časa, da bi izvedel uspešen strel, zato je divjad že pobegnila. Poleg raziskovanja jim je uspelo veliko – v zgodovino so se zapisali kot pionirji rdečih pik.
Torej, kaj sploh je rdeča pika? Rdeča pika je optična naprava, ki se uporablja za streljanje na kratke razdalje. Gre za zelo kompaktno in lahko optiko, ki projicira rdeč žarek na lečo, tako da namesto križa, ko pogledamo skozi, vidimo piko. Kljub temu da je danes popularna uporaba tudi drugih barv, je rdeča pika še vedno zelo popularna med strelci. Zakaj torej pravimo tovrstni napravi rdeča pika in ne strelni daljnogled? V največji meri zato, ker ne uporablja povečave. Ker ni povečave, pomeni, da lahko zelo hitro namerimo v dinamično tarčo – za sam strel se je treba osredotočiti na piko samo.
Aimpoint je postal zaradi te inovacije zelo znan, njihove pike pa tako dobre, da jim je konkurenca popolnoma prepustila trg pik zaprtega tipa. To vrsto pik z zaprtim ohišjem, t. i. ‘Micro‘, ne proizvaja nihče izmed prestižnih znamk optik, kot so Swarovski, Leica, Kahles Schmidt & Bender in tudi Zeiss, ki je sicer začel delovati nekaj na tem področju ter izdelal model Z-point, ampak kmalu za tem opustil celotno proizvodnjo.
Skupina navdušencev izvira iz družine Sandberg, ki je ustanovila podjetje Sandberg Development Group. V lasti imajo več podjetij, ki jih druži skupna lastnost, da so vsa po vrsti izjemno inovativna. Podjetje SOLO RESCUE je izumilo izjemno napravo za dekontaminacijsko čiščenje gasilske opreme po požarih, GRANULDISK izdeluje pomivalne stroje na granule, CAMURUS deluje na področju medicine ter zdravljenja kroničnih in težkih bolezni, ORBITAL SYSTEMS izdeluje izjemno inovativne tuše, ki reciklirajo vodo in s tem zmanjšajo porabo. Vsem je skupno to, da imajo njihove stavbe sedež v Malmu, kjer se skoraj dotikajo med sabo.
Aimpoint je izdeloval rdeče pike samo za lov vse do točke preobrata, ko so na zelo znani fotografiji med časom vojne v Iraku med letoma 1990 in 1991 sredi operacije Puščavska nevihta opazili, da imajo telesni stražarji zloglasnega generala Schwarzkopfa na svojih puškah njihove pike. Uspelo jim je, da njihove naprave zaradi izjemne kakovosti in uporabnosti ne uporabljajo samo lovci, ampak praktično tudi vse vojske zveze NATO ter za ostale profesionalne namene.
SODELOVANJE
Izdelke Aimpoint v naši spletni trgovini prodajamo že vrsto let. Všeč nam je, da izdelujejo zelo kakovostne izdelke, narejene v Evropski uniji, za potrebe vseh lovcev. Leta 2018 smo postali tudi uradni distributerji za Aimpoint. Obisk, na katerega smo bili povabljeni, je bil izobraževalne narave, saj smo lahko preizkusili, kako robustne izdelke proizvajajo.
OBISK
Prvi dan smo preživeli v njihovi tovarni, ki ima sedež v Malmu, si ogledali njihove produkte in se udeležili več različnih predavanj. Izobraževali smo se o zaščiti blagovne znamke Aimpoint ter pravnih vidikih tega področja. Opravili smo tudi izobraževanje o prvi pomoči na višji ravni, ki ga je vodil zelo izkušen zdravnik, ki je vrsto let preživel v Afganistanu in prvo pomoč izvajal tudi na bojišču. Kot darilo smo prejeli posebne pakete prve pomoči, nato pa odšli na ogled same tovarne, ki je bil pod strogim nadzorstvom. Prav neverjetno je, koliko vložijo v razvoj, še posebej za profesionalni program. Najbolj zanimiv del je bil ogled zelo majhnega servisnega oddelka. Vse kar popravljajo, so kakšne stare pike, nove namreč nimajo skoraj nič okvar. Ob koncu dneva so nam dovolili obisk njihovega podzemnega strelišča, kjer testirajo vse nove prototipe. Omeniti je treba, da ima podjetje v lasti zelo veliko zbirko različnega orožja, ki jim služi za testiranje.
Drugi dan smo preživeli na bližnjem strelišču, kjer smo imeli vse njihove produkte možnost preizkusiti tudi sami. Zelo zanimiva je bila uporaba njihovih novih produktov Micro S-1 na šibrenicah. Večina sodobnih lovcev bo na ta način najverjetneje uporabljala rdeče pike v prihodnosti, saj je potencial resnično velik. Na to računajo tudi sami in hkrati verjamejo, da gre za njihovo naslednje veliko področje. Mi smo nekaj prototipov z velikostmi rdeče pike 2–12 MOA preizkusili tudi sami.
Naš inštruktor streljanja je bil iz podjetja Holland & Holland. Veliko sodeluje z Aimpointom, streljanje s šibrenico pa pozna tako dobro, da se je samo postavil za tabo in te nežno vodil, da si lahko zadel vse tarče.
Naslednji zelo zanimiv produkt, ki smo ga imeli priložnost testirati, je novi Aimpoint Acro, ki je v osnovi bil zasnovan za uporabo na pištolah. Na prvi pogled daje občutek, da je pika zelo velika, ampak gre za zelo kompakten in robusten produkt, ki omogoča hitro in natančno streljanje. Streljali smo z različnimi modeli pištol, ko so npr. Glock, Cz 75, Tanfoglio, S & W ipd.
Pomembno je omeniti, da je model ACRO možen tudi za uporabo na lovskih puškah večjega kalibra, različnih lovskih repetirkah ter puškah tipa AR v kalibru 223. Trening, na katerem smo bili prisotni, je obsegal tudi samo nastrelitev in uporabo namenskih tarč. Njihov vodilni trener nas je poučeval o najboljših tehnikah merjenja na premikajoče se tarče in streljanja v kaotičnih razmerah.
Aimpoint je v zadnjih nekaj letih začel z novo dejavnostjo, in sicer z napravami VR. Gre za t. i. obliko računalniške simulacije, pri kateri ima igralec občutek, da se nahaja v umetno ustvarjenem okolju, kjer lahko uporabnik vidi, sliši in občuti okolje, kot da bi bil v njem resnično prisoten. Naprava je sestavljena iz dveh zaslonov (za vsako oko eden), vgrajenih v očala, ki si jih nadenemo na glavo. Senzorji zaznajo vsak premik glave ali telesa, kar povzroči spremembo navideznega položaja gledanja. Podjetje, ki je del družine Sandberg, se imenuje GAIM. Le-to deluje kot ločeni oddelek podjetja AIMPOINT. Te naprave smo prvič opazili na sejmu IWA. Uspeli smo se dogovoriti, da si napravo izposodimo. Napravo smo s sabo vzeli na sejem Lova in Ribolova v Gornji Radgoni, kjer smo zastopali svoje podjetje. Aimpoint VR omogoča veliko različnih iger za različne načine lova – je zelo priljubljena atrakcija za vsakega.
Naučili smo se veliko novih stvari, vključno s tem, kako s čim manj truda pri streljanju doseči odlične rezultate. Dan smo zaključili s piknikom, kjer so nam pripravili odlično hrano.
ZAKLJUČEK
Na Švedskem pri Aimpointu smo videli veliko zanimivih stvari in novosti, ob tem pa smo se ogromno tudi naučili. Zaradi kvalitete se podjetje Aimpoint uvršča v skupino zvenečih imen, kot so Zeiss, Swarovski, leica, Sauer, Blaser, Mauser, Sauer, Tikka, ipd. Več kot očitno je, da imajo zelo jasno začrtane cilje za prihodnost. Obeta se jim veliko novosti v prihodnosti – kot smo že omenili, pripravljajo veliko novih izdelkov, namenjenih uporabi na šibrenicah in pištolah. Hvaležni smo, da smo lahko del njihove zgodbe in poslanstva.